T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
TEKİRDAĞ / MARMARA EREĞLİSİ - Yeniçiftlik Fatma Erkaya Anaokulu

Haberler

Şbt

"Yeniçiftlik Fatma Erkaya Anaokulu Okul Gazetesi" okulumuzun tarihindeki ilk gazete olma özelliği taşımaktadır. Okul gazetemizin ilk sayısında 2023-2024 eğitim öğretim yılı birinci döneminde yapılan çalışmalar özet halinde ve bilimsel kazanımları ile birlikte okuyuculara sunulmaktadır.  Bu çalışmanın özellikle erken çocukluk eğitiminin doğru anlaşılması açısından oldukça önemli ve yol gösterici olduğu düşünülmektedir. Erken çocukluk eğitiminin bir dönem boyunca  kazandırdığı gelişimsel zenginliği bir arada görebilmek ve çocukların gelişimini bilimsel temelleri ile yorumlamak açısından oldukça önemli sonuçlar elde edilmiştir.

PDF formatında okumak ve kaynaklara ulaşmak için TIKLAYINIZ.

Ekm

BAĞIMSIZLIĞIMIZIN VE ÖZGÜRLÜĞÜMÜZÜN SİMGESİ 'CUMHURİYET' 100 YAŞINDA!

29 EKİM 1923'TE MUSTAFA KEMAL ATATÜRK'ÜN BİZLERE HEDİYE ETTİĞİ CUMHURİYET YÖNETİMİ TÜRK MİLLETİ'NE BIRAKILMIŞ EN BÜYÜK MİRAS VE VAZGEÇİLMEZ DEĞERİMİZDİR. CUMHURİYETİ TIPKI KURULUŞUNDAKİ TEMEL MANTIKTA OLDUĞU GİBİ TAM BAĞIMSIZ, GÜÇLÜ BİR DÜNYA DEVLETİ OLARAK SÜREKLİ KILMAK BİZE VE GELECEĞİMİZİN AYDINLIK IŞIKLARI OLAN ÇOCUKLARIMIZA DÜŞEN EN ÖNEMLİ GÖREVDİR.

CUMHURİYET'İMİZİN 100. YAŞINI BÜYÜK BİR GURURLA KUTLUYOR, BAŞTA MUSTAFA KEMAL ATATÜRK OLMAK ÜZERE TÜM ŞEHİT VE GAZİLERİMİZİN MANEVİ HUZURUNDA SAYGIYLA EĞİLİYORUZ.

NİCE YÜZ YILLARA CUMHURİYET!

Ekm

4 Ekim Hayvanları Koruma Günü'nde sabah grubu şubelerimizle birlikte sokakta yaşayan hayvanların ihtiyaçları, hakları (yaşama, barınma, beslenme ve korunma gibi) ve onlara karşı sorumluluklarımız hakkında sohbet ettikten sonra kuşlar için yemlikler hazırlayıp bahçemizdeki ağaçlara astık. Sınıfta ve bahçede yaptığımız çeşitli etkinliklerle başkalarını koruma ve sorumluluklarını yerine getirme kazanımları doğrultusunda hayvanların yaşam hakkına sahip çıkmayı amaçladık.

Eyl

Duygu düzenlemeye ihtiyaç duyan çocukların duygularını yönetebilmesi için ihtiyaç duyduğu zamanı geçirebilmeleri için tasarlanmış olan bu alanda o an ihtiyaç duyabilecekleri materyallar sağlanır. Bu alan, problemli davranış gösteren öğrencilere uygulanan ve onları gruptan izole etmek için gönderilen bir ara verme (time-out) yeri değil; çocuğun başa çıkmakta zorlandığı duygularını kontrol etmesini ve öz düzenleme yapmasını kolaylaştırıcı bir yerdir. Görece sessiz merkezlere yakın konumlandırılmalıdır. Sınıftaki diğer öğrenme merkezlerinin tanıtılmasına benzer şekilde rahatlama alanı da çocuklara tanıtılarak sınıf rutinine eklenir. Alanı nasıl kullanacakları, ne kadar zaman geçirecekleri öğrencilerle birlikte beyin fırtınası yapılarak tartışılabilir. Alanda geçirilecek zamanı belirlemek için kum saatinden yararlanılabilir.

 

Duygu barometresi: Çocuk o an hissettiği duyguyu işaret ederek duyguyu tanımlama sürecini kolaylaştırır.

Üçgen nefes egzersizi: Üçgenin ilk kenarında nefes alınır, ikinci kenarında nefes tutulur, üçüncü kenarında nefes verilir.

Sayı matı: Sayı matı üzerinde 1 rakamında nefes alınır, 2 rakamında nefes tutulur, 3 rakamında nefes verilir.

 

Materyaller: Duygu barometresi, üçgen nefes egzersiz çalışması, peluş oyuncaklar, duygularla ilgili hikaye kitapları, stres topu,  rahat minderler ve kum saati.

 

Kavramlar: Üzgün, Kırgın, Kızgın, Nefes egzersizi

 

Aile Katılımı: Ailelerden de benzer bir alanı evde oluşturmaları istenebilir.

 

Değerlendirme: Bu alanda zaman geçiren çocuğa duyuşsal sorular yönlendirilerek duygularını paylaşmasına fırsat verilir.

Ağu

Haz

Bu gezimizde Ters Ev ile ilgili yapılan ön hazırlıklarda medya okur yazarlığı çalışılmış, görsel efekt ve yeşil ekranla yapılan film ve görseller incelenmiştir.  Çocukların Ters Ev’de çekilen fotoğraflar üzerinde birlikte değişiklikler yapılarak gördükleri resim, video ve içeriklerine eleştirel bir bakış açısı geliştirebilmeleri amaçlanmıştır. Masal Parkı’nda ise geleneksel masallar ve çizgi filmler hakkında konuşulmuş, içeriklerinin çocuklara uygunluğu ve mesajlarındaki yanlışlıklara dikkat çekilerek eleştirel bir bakış açısı geliştirebilmeleri, neden sonuç ilişkisi kurarak bir tartışma konusu hakkında fikir beyan edebilmeleri amaçlanmıştır.

Haz

Okul dışarıda günü kapsamında öğrencilerimiz Bahar Tacı,  Müzik Duvarı, Tekno Kaşif, Ses Taşları, Özgür Boyama,Baskı Şöleni, Akışkanlık Gözlem Duvarı, Duyusal Yürüyüş etkinliklerini gerçekleştirdiler.

Haz

Sene içerisinde iki adet eğitimde iyi örnekler başvurumuz bulunmaktadır. Eğitimde iyi örneklere kabul alan başvurumuz bulunmamaktadır. 

Haz

Velilere yönelik rehberlik ihtiyacı belirleme anketi sonuçlarına göre velilerimizin, öğrencilerimiz için İhmal ve İstismardan Korunma'ya yönelik rehberlik çalışmalarına ihtiyaç duydukları ortaya çıkmıştır. 

Haz

Öğrenci portfolyo sunumlarımız tüm sınıflarımızda velilerimizin katılımlarıyla gerçekleşmiştir. 

Haz

Haz

Okul Gelişim Planı 2. Dönem Değerlendirme Raporumuz

Haz

Öğretmenlere yönelik rehberlik ihtiyacı belirleme anketi (RİBA) sonuçları doğrultusunda  öğretmenlerimizin Öz Disiplin Geliştirme rehberlik çalışmalarına ihtiyaç duydukları ortaya çıkmıştır. 

May

Her kitap bir dünya projesi kapsamında okulumuz öğretmenlerinden Ş.Bilge TAŞAN tarafından Sebahattin Ali'nin  "İçimizdeki Şeytan" adlı kitabı incelendi,analiz edildi.Okulumuzdaki diğer öğretmen arkadaşlarımızda bu ay içerisinde okudukları kitapları paylaşarak, bilgi alışverişinde bulunuldu.

May

Veli – çocuk etkinlik kapsamında düzenlenen çalışma velilerin okula katılımı ile başladı. Okul bahçesine gelen veliler karşılandı ve çocukları ile buluşması sağlandı. Daha sonra spor etkinliği ile program başladı. Spor etkinliğinin ardından veliler ve çocuklar çeşitli şarkılarla eğlendi.

Daha sonra büyük kas becerileri ve el - göz koordinasyon becerileri içeren oyun veli- çocuk katılımlı oynandı. Son olarak veliler ve çocukların el baskıları ve özgün çizimleri ile beyaz kumaşlar renklendirildi.