T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
TEKİRDAĞ / MARMARA EREĞLİSİ - Yeniçiftlik Fatma Erkaya Anaokulu

DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ SENE SONU RAPORU

YENİÇİFTLİK FATMA ERKAYA ANAOKULU

2022-2023 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI

DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ SENE SONU RAPORU

 

Okulumuzda yürütülen ‘’Değerler Eğitimi’’ projesi kapsamında Ekim ayı boyunca Temizlik ve Hijyen değeri işlendi. Bu kapsamda bir okul panosu hazırlandı.

Temizlik ve hijyenin önemini çocuklara kavratabilmek adına çeşitli etkinliklerle konu pekiştirilmeye çalışıldı. Bu kapsamda Ağız ve Diş Sağlığı Etkinlikleri, Kişisel Temizlik, Sağlık, Hapşırma Etkinlikleri gibi çeşitli etkinlikler gerçekleştirildi.

Okulumuzda yürütülen ‘’Değerler Eğitimi’’ uygulamasında Kasım ayı boyunca Yardımlaşma ve Güven değerleri işlendi. Bu kapsamda bir okul panosu hazırlandı.

Yardımlaşma ve Güven değerinin önemini öğrencilerimize daha iyi anlatabilmek adına Yardımseverlik Görevleri, Pamuk Kedi, Boyama Sayfaları ve Arkadaşıma Güveniyorum  etkinlikleri düzenlendi.

Okulumuzda yürütülen ‘Değerler Eğitimi’ uygulamasında Aralık ayı boyunca ‘Farklılıklara Saygı, Yardımlaşma, Dayanışma ve İşbirliği’ değerleri işlendi. Bu kapsamda bir okul panosu hazırlandı.

 Sınıf içi ve okul geneli uygulamalarda okulumuz bünyesinde bulunan her iki yaş grubu için de Farklı Ama Aynı kitap okuma etkinliği, Okulumuzdaki engelleri bulma etkinliği, Engel Tanımayanlar etkinliği gibi çeşitli etkinlikler tasarlandı.

 

 Okulumuzda Değerler Eğitimi çalışması kapsamında yürütülen uygulamada Ocak-Şubat ayı için işlenen değer Tasarruf, Tutumluluk, Sorumluluk, Sevgi, Empati oldu. İki ay boyunca sergilenmek üzere okul panosu hazırlandı.

Tasarruf, Tutumluluk, Sorumluluk, Sevgi, Empati konularıyla ilgili Enerjimizi Koruyalım videosu ve sanat etkinliği, Suyunu Koru sanat etkinliği, 7’lerin Gücü adlı matematik etkinliği, Kumbaram adlı sanat etkinliği, Yumurtam Çatlamasın adlı fen ve sanat bütünleştirilmiş etkinliği, Nina’nın Ödev Defteri Hikayesi Türkçe etkinliği, İhtiyaçtan Fazlası İsraf adlı boyama çalışması, Duygu Maskeleri adlı Türkçe-oyun bütünleştirilmiş etkinliği, Sevgi Kavonozum adlı sanat etkinliği, Annemi Çok Seviyorum hikayesi Türkçe etkinliği, Sevgi Şarkısı müzik-hareket etkinliği gibi çeşitli etkinlikler gerçekleştirildi.

Okulumuzda yürütülen Değerler Eğitimi uygulamasında Mart ayı boyunca Sabır ve Hoşgörü değeri işlendi. Bu kapsamda bir okul panosu hazırlandı.

 Sabır ve Hoşgörü değerleri için Hoşgörü Ağacım, Sabretmeyi Öğreniyorum, Kırmızı Benekli Kelebek, Sabır Çiçeği, Her Şeyin Bir Zamanı Vardır, Yapmam Yaparım gibi çeşitli etkinlikler gerçekleştirildi.

Okulumuzda Değerler Eğitimi kapsamında yürütülen çalışmalarda Nisan ayı için işlenen değerimiz Arkadaşlık Ve Dostluk, Barış, Birlik ve Beraberlik oldu. Nisan ayı boyunca sergilenmek üzere okul panosu hazırlandı.

Arkadaşlık Çiçeği, Arkadaş Sınıfa Ziyaret ve Hediyeleşme, Sevdiklerim İçin Boyuyorum, Dostum Sensin Boyama Çalışması, Sevgi Kartı Çalışması gibi çeşitli etkinlikler uygulandı.

Okulumuzda yürütülen Değerler Eğitimi uygulamasında Mayıs ve Haziran ayı boyunca Sorumluluk, Çalışkanlık, Vefa ve Doğaya Saygı değeri işlendi. Bu kapsamda bir okul panosu hazırlandı.

Öğrencilerimize Sorumluluk, Çalışkanlık, Vefa ve Doğaya Saygı değerlerimizi kazandırabilmek için Ağaçları Koruyorum, Sorumluluklarım Neler? ,Arı Şarkısı ile Müzikli Dramatizasyon, Sorumlu Olduğum Kitap, Çalışkan Arılar gibi çeşitli etkinlikler gerçekleştirildi.

DEĞERLENDİRME

Eylül ve Ekim ayında işlenen Temizlik ve Hijyen değeri ile çocukların temizlik ve hijyen değerine ilişkin farkındalıkları artmıştır. Bütünleştirilmiş faaliyetler ve zamana yayılmış etkinliklerle, anlatılmak istenen konu daha farklı yollarla ifade edilip, farklı bakış açıları kazandırılmıştır. Soyut kavramları somutlaştırarak öğretme açısından bu etkinlikler faydalı olmuş olup, çocukların bu değerlere ilişkin şemalarında olumlu yaşantılar için fırsat yaratılmıştır.

   Kasım ayında işlenen Yardımseverlik ve Güven değeri ile Okul Öncesi Eğitim Programı’nda yer alan kavram ve kazanımların yanı sıra, bu uygulama ile çocukların yardımseverlik ve güven değerlerine ilişkin farkındalıkları artmıştır. Bütünleştirilmiş faaliyetler ve zamana yayılmış etkinliklerle, anlatılmak istenen konu daha farklı yollarla ifade edilip, farklı bakış açıları kazandırılmıştır. Soyut kavramları somutlaştırarak öğretme açısından bu etkinlikler faydalı olmuş olup, çocukların bu değerlere ilişkin şemalarında olumlu yaşantılar oluşturulmuştur

Aralık ayında işlenen Farklılıklara Saygı, Yardımlaşma, Dayanışma ve İş Birliği değeri etkinlikleri ile öğrenciler farklılıklara saygı duymayı, yardımlaşmanın önemi ve değerini, dayanışma ve iş birliğinin önemini anlamışlar ve gerekli kazanımları edinmişlerdir.

0cak ve Şubat aylarında işlenen Tasarruf, Sorumluluk, Sevgi, Empati değerleri etkinlikleri ile öğrenciler tasarrufta bulunmanın ve tutumlu olmanın önemini anlamışlar, sorumluluk bilinçlerini geliştirmişler ve empati yapabilme becerisi kazanmışlardır.

Mart ayında işlenen Sabır ve Hoşgörü değeri ile öğrencilerin sabır ve hoşgörüyle ilgili olumlu davranışlar edinmeleri sağlanmıştır.

Nisan ayında işlenen Arkadaşlık Ve Dostluk, Barış, Birlik ve Beraberlik değeri etkinlikleri öğrencilerin arkadaşlık dostluk ve sevgi kavramı üzerinde durmaları sağlanmış, barış, birlik ve beraberlik gibi kavramları anlayabilmeleri ve önemini kavrayabilmelerinde öğrencilere yardımcı olmuştur.

Mayıs ve Haziran aylarında işlenen Sorumluluk, Çalışkanlık, Vefa ve Doğaya Saygı değeri etkinlik uygulamalarıyla çocukların çalışkanlık, doğaya saygı ve sorumluluk değeri ile ilgili  olumlu davranışlar edinmeleri sağlanmıştır. 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 09.06.2023 - Güncelleme: 09.06.2023 10:09 - Görüntülenme: 82
  Beğen | 0  kişi beğendi