T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
TEKİRDAĞ / MARMARA EREĞLİSİ - Yeniçiftlik Fatma Erkaya Anaokulu

RAHATLAMA ALANI

Duygu düzenlemeye ihtiyaç duyan çocukların duygularını yönetebilmesi için ihtiyaç duyduğu zamanı geçirebilmeleri için tasarlanmış olan bu alanda o an ihtiyaç duyabilecekleri materyallar sağlanır. Bu alan, problemli davranış gösteren öğrencilere uygulanan ve onları gruptan izole etmek için gönderilen bir ara verme (time-out) yeri değil; çocuğun başa çıkmakta zorlandığı duygularını kontrol etmesini ve öz düzenleme yapmasını kolaylaştırıcı bir yerdir. Görece sessiz merkezlere yakın konumlandırılmalıdır. Sınıftaki diğer öğrenme merkezlerinin tanıtılmasına benzer şekilde rahatlama alanı da çocuklara tanıtılarak sınıf rutinine eklenir. Alanı nasıl kullanacakları, ne kadar zaman geçirecekleri öğrencilerle birlikte beyin fırtınası yapılarak tartışılabilir. Alanda geçirilecek zamanı belirlemek için kum saatinden yararlanılabilir.

 

Duygu barometresi: Çocuk o an hissettiği duyguyu işaret ederek duyguyu tanımlama sürecini kolaylaştırır.

Üçgen nefes egzersizi: Üçgenin ilk kenarında nefes alınır, ikinci kenarında nefes tutulur, üçüncü kenarında nefes verilir.

Sayı matı: Sayı matı üzerinde 1 rakamında nefes alınır, 2 rakamında nefes tutulur, 3 rakamında nefes verilir.

 

Materyaller: Duygu barometresi, üçgen nefes egzersiz çalışması, peluş oyuncaklar, duygularla ilgili hikaye kitapları, stres topu,  rahat minderler ve kum saati.

 

Kavramlar: Üzgün, Kırgın, Kızgın, Nefes egzersizi

 

Aile Katılımı: Ailelerden de benzer bir alanı evde oluşturmaları istenebilir.

 

Değerlendirme: Bu alanda zaman geçiren çocuğa duyuşsal sorular yönlendirilerek duygularını paylaşmasına fırsat verilir.

28-09-202328-09-202328-09-202328-09-202328-09-202328-09-2023

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 28.09.2023 - Güncelleme: 28.09.2023 09:45 - Görüntülenme: 106
  Beğen | 1  kişi beğendi