Tekir-Ağ projesi şubat ayı etkinlikleri kapsamında, bilim-sanat-spor alanlarından seçtiğimiz bir ünlüye etkinliklerimizde yer verdik.
5 yaş A sınıfı olarak ülkemiz ressamlarından Ahmet YEŞİL'i tanıdık. Resimlerini inceledik ve yorumladık. Eserlerindeki halat temasına yakından baktık. Biz de ipleri araç olarak kullanarak sanat eserleri yaptık
Okulumuzda kavram ve beceri sokağı için çeşitli etkinlik ve materyaller tasarlanmıştır.Bunlardan ilki 'kavramlar' üzerinedir. Sayılar, renkler, şekiller ve duyularla ilgili tasarlanan materyaller çocukların dikkat, odaklanma ve uzamsal düşünme konusundaki yetkinliklerini artırıcı niteliktedir.
Hazırlanan diğer etkinlik ve materyal çeşidi çocukların çeşitli becerilerinin gelişimini hedeflemektedir. İnce motor becerilerini desteklemek ve günlük yaşam aktivitelerini deneyimlemelerini sağlamak amacıyla düğme ilikleme, fermuar çekme, ip bağlama gibi keçe materyaller hazırlanmıştır. Bunların yanında erken okuryazarlık becerilerine yönelik olarak ses eşleme materyali hazırlanmıştır.
Çocuklarımız bir gün boyunca tüm bu materyallerle keyifli ve verimli vakit geçirmiş; eşleme, gruplama, basit toplama-çıkarma, erken okuryazarlık becerileri ve günlük yaşam becerileri etkinlikleri olmak üzere 5 farklı etkinlik türüne katılmışlardır.
Velilerimizin ifade ettiği ya da öğretmenlerimizin tespit ettiği ihtiyaç alanlarına yönelik her ay düzenli olarak pek çok aile eğitimi, etkinlik ve atölye çalışması düzenlemekteyiz.
Bu ay gerçekleştirdiğimiz aile buluşmalarımızın konu başlıkları şu şekildedir:
Tutum, Yatırım ve Türk Malları Haftası (12-18 Aralık) kapsamında okulumuzda yöresel ürün sergisi ve yerli ürün pazarı kuruldu. Çocuklarımız aileleri ile birlikte evlerindeki el emeği ürünleri sergimize taşıdı. Çeşitli yörelerden yiyecekler, kıyafetler ve el işçiliği ürünler öğretmenlerimizin özverili çalışmasıyla sergilendi. Sergide velilerimizi yöresel kıyafetler giyen çocuklarımız karşıladı ve sergi boyunca ailelere ürünlerin tanıtımında eşlik etti. Hangi ürünlerin hangi yollarla üretildiği hakkında pek çok fikir edindiğimiz sergimiz, üretim yapmanın ve bunu paylaşmanın ne kadar büyük bir emek olduğu ile ilgili çocuklarımıza büyük bir farkındalık kazandırdı.
Sergimizin ardından çocuklarımızla birlikte kurduğumuz yerli ürün pazarı etkinliğine geçildi. Çocuklarımız evlerinden getirdikleri kumaş poşetlerini ve küçük bir miktar paralarını alarak yerli ürün pazarında alışveriş yapmaya başladı. Ürünleri seçerken hangi özelliklerine dikkat edilmesi gerektiği, bütçemize göre alışveriş yapmaya özen göstermek, ihtiyacımızdan fazla veya ihtiyacımız olmayan ürünü almamak, bir ürünün soframıza ya da evimize gelene kadar geçtiği aşamaları hatırlamak, alışverişimiz karşılığında mutlaka fiş almamız gerektiği gibi önemli bilgiler çocuklarımız ile dramatize edildi.
OKULUMUZ 5 YAŞ F SINIFI ÖĞRENCİLERİ, ÖĞRETMENİMİZ M. MÜJGAN KARASU REHBERLİĞİNDE, KIZILAY HAFTASI KAPSAMINDA YARDIM KOLİLERİ HAZIRLADI VE OKULUMUZA EN YAKIN KIZILAY ŞUBESİ'NE GÖTÜREREK İHTİYAÇ SAHİPLERİNE ULAŞTIRILMAK ÜZERE GÖNÜLLÜ ÇALIŞANLARA TESLİM ETTİ. ÇOCUKLARIMIZA, ÖĞRETMENİMİZE VE VELİLERİMİZE YARDIMLARINDAN DOLAYI TEŞEKKÜR EDİYORUZ.
Eğitim Niteliğini Geliştirme Hareketi İl Eylem Planı doğrultusunda okulumuza ait "Okul Gelişim Planı" hazırlanmış ve onaylanmıştır.
OKULUMUZDA TÜM EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA YAPILAN ÇALIŞMALAR SANAL SERGİDE SUNULMUŞTUR. SERGİMİZE ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ.
"AKRAN ZORBALIĞI"
Gelişimlerinin en hızlı olduğu dönemde çocukların zorbalık davranışlarıyla yüz yüze gelmesi sosyal-duygusal gelişimlerini olumsuz yönde etkilemektedir. Bu dönemde zorbalığı gerçekleştiren veya buna maruz kalan çocuklar ilerleyen yıllarda kendi ve çevresindekilerinin yaşamına da bu olumsuzluğu yansıtmaktadır. Okulumuz Rehber Öğretmeni/Psikolojik Danışmanı Azra Kaymaz 4 yaş A şubesi öğrencileri ile ülkemizin çeşitli illerinden ve yurt dışından bir ortakla yürüttüğü "Arkadaşım Ol Arkamda Ol" adlı eTwinning projesine dahil olmuştur. Bu projeyi drama, oyun, Türkçe dil etkinlikleri içeriğinde uygulayarak çocukların olumlu-olumsuz duygularını tanımlarını, problem çözme becerilerini geliştirmelerini, etkili ve güzel davranışlarda bulunabilmelerini, arkadaşlarına zorbalık değil destek veren güzel davranışlarda bulunabilmelerini hedeflemektedir.
A. PROJENİN AMACI
ü Çocukların sözel ifade becerilerini desteklemek.
ü Çocukların toplum önünde konuşma becerilerini desteklemek.
ü Çocukların dinleme becerilerini desteklemek.
ü Çocukların birbirlerini tanımalarına yardımcı olmak.
ü Çocuklarda sorumluluk bilincini arttırmak.
B. PROJE SÜRECİ
Proje çocukların en sevdiği 4 şeyi sınıfta tanıtmaları üzerine kurulmuştur.
v En sevdiğim kıyafet
v En sevdiğim oyuncak
v En sevdiğim kitap
v En sevdiğim yemek
Eski zamanlardan bu yana, insan yaşamında çok önemli bir yeri olan ve kültürle birbirinikarşılıklı olarak önemli ölçüde etkileyen müziği,enstürman ve kültür ilişkisi yönünden ele alıp farklı enstürmanlara,ezgilere,seslere,ritimlere ve kültürlere dair farkındalık oluşturmak bu projedeki amacımızdır.
2021-2022 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YENİ DÖNEM KAYITLARIMIZ BAŞLAMIŞTIR.KAYITLAR İÇİN OKULUMUZA BEKLİYORUZ.